Polskie Centrum Akredytacji

Polskie Centrum Akredytacji (PCA) to krajowa jednostka akredytująca w Polsce, która działa na podstawie ustawy z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku. PCA jest jedyną organizacją w kraju upoważnioną do akredytacji jednostek oceniających zgodność, takich jak laboratoria badawcze, jednostki certyfikujące, jednostki inspekcyjne i weryfikatorzy.

Akredytacja PCA jest potwierdzeniem kompetencji i wiarygodności jednostek oceniających zgodność. Oznacza to, że jednostki te spełniają wymagania norm i przepisów, a ich wyniki badań, certyfikacji i inspekcji są uznawane w Polsce i za granicą. Akredytacja PCA jest dobrowolna, ale coraz więcej firm i organizacji decyduje się na nią, aby zwiększyć swoją konkurencyjność i wiarygodność na rynku.

PCA działa na rzecz rozwoju gospodarczego kraju poprzez usuwanie barier technicznych w obrocie towarowym. Akredytacja PCA jest gwarancją zaufania do jakości produktów i usług.


Stronę internetową PCA można znaleźć pod adresem https://www.pca.gov.pl/.

Aby sprawdzić wiarygodność naszego certyfikatu bezpośrednio z strony PCA zapraszamy tutaj: https://www.pca.gov.pl/akredytowane-podmioty/akredytacje-aktywne/laboratoria-wzorcujace/AP%20149,podmiot.html